Laden...
In het kort
Samenvatting
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren tandartsen blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt
aandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, huiselijk geweld, seksuele intimidatie
en fouten. Ook komen gesprekken aan de orde die een geheel eigen benadering vereisen. Het
slechtnieuwsgesprek en motiverende gespreksvoering zijn daarvan voorbeelden. Ten slotte wordt
aandacht besteed aan de omgang met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperkte
gezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare)
patiënten.
In het kort
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede tandarts-patiëntrelatie. Het is aangetoond dat een goede tandarts-patiëntrelatie de mondgezondheid van de patiënt bevordert...
Specificaties
Auteur
Albert Smith
Uitgever
Prelum Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
60
Ondertitel
Tips en casuïstiek
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
26 maart 2021
ISBN
9789089763822
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Effectief communiceren in de tandartspraktijk"