Laden...
In het kort
Samenvatting
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede relatie tussen een behandelaar en zijn patiënt. Het is aangetoond dat een goede relatie tussen een mondzorgverlener en een patiënt de mondgezondheid van de patiënt bevordert. Professioneel communiceren kan moeilijk zijn. Zelfs ervaren mondhygiënisten blijken soms moeite te hebben met bepaalde gesprekssituaties. In deze nascholing worden aan de hand van casuïstiek tips gegeven om lastige gesprekken met succes te kunnen voeren. Achtereenvolgens wordt aandacht besteed aan het omgaan met conflicten, agressie, angst, huiselijk geweld, seksuele intimidatie en gemaakte fouten. Een apart hoofdstuk wordt gewijd aan het voeren van een slechtnieuwsgesprek. Ten slotte wordt aandacht besteed aan het communiceren en omgaan met specifieke patiëntengroepen, zoals patiënten met beperkte gezondheidsvaardigheden, patiënten met een andere culturele achtergrond en oudere (kwetsbare) patiënten.
In het kort
Professioneel communiceren is een voorwaarde voor het ontstaan van een goede relatie tussen een behandelaar en zijn patiënt. Het is aangetoond dat een goede relatie tussen een mondzorgverlener en een...
Specificaties
Auteur
Albert Smith
Uitgever
Prelum Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
56
Ondertitel
Tips en casuistiek
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
15 oktober 2021
ISBN
9789089764034
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Effectief communiceren in de mondzorgpraktijk"