In het kort

Auteur: Ed Stibbe
Taal: Nederlands
Pagina's: 176
Publicatiedatum: 20 oktober 2020

Samenvatting

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur.

Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals Cool Blue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters.

Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.

  • Ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen.
  • Inclusief het merkvoorkeurcanvas en 60 inspirerende voorbeelden van toonaangevende merken om zelf merkvoorkeur en dus marktaandeel te vergroten.

Trefwoorden: Merkvoorkeur klanten marktaandeel handleiding

In het kort

Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplos...

Specificaties

Auteur
Ed Stibbe
Uitgever
Van Duuren Management B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
176
Ondertitel
Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
20 oktober 2020
ISBN
9789089655332

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Why winners give it all"