In het kort

Auteur: Laura Bas
Taal: Nederlands
Pagina's: 192
Publicatiedatum: 16 oktober 2025

Samenvatting

Generatie Z bestormt de arbeidsmarkt en schudt gevestigde structuren wakker.

 

De frisse blik, kritische vragen en behoefte aan betekenis van genz’ers is relevanter dan ooit. Laura Bas voerde het grootste kwalitatieve onderzoek naar Generatie Z op de werkvloer in Nederland uit. De uitkomsten laten haarscherp zien wat Gen Z drijft, hoe je hun talent tot bloei laat komen en hoe je inspeelt op hun verwachtingen – zonder jezelf te verliezen in generatiestereotypen. Als herkenbaar rolmodel voor Generatie Z weet de auteur als geen ander wat deze generatie beweegt – én wat organisaties nodig hebben om daarin mee te bewegen.

 

Verwacht geen droge theorie, maar scherpe inzichten, eerlijke verhalen van jonge werknemers en concrete handvatten om jouw organisatie toekomstbestendig te maken. De GenZclopedie is dé praktische gids voor leidinggevenden, HR-professionals en organisaties die jong talent willen aantrekken én behouden. Eén ding weet je zeker na het lezen: zo werkt Gen Z – en zo werken ze voor jou.

 

  • Voortgekomen uit het grootste kwalitatieve onderzoek naar jongeren op de werkvloer in Nederland
  • 30 toonaangevende organisaties – waaronder Coca-Cola, de Belastingdienst, AFAS, VolkerWessels en NS werkten mee aan haar onderzoek
  • Complete en praktische handleiding voor het bereiken, begrijpen en behouden van Gen Z op de werkvloer

In het kort

Generatie Z bestormt de arbeidsmarkt en schudt gevestigde structuren wakker.   De frisse blik, kritische vragen en behoefte aan betekenis van genz’ers is relevanter dan ooit. Laura Bas voer...

Specificaties

Auteur
Laura Bas
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
192
Ondertitel
Alles over het aantrekken en behouden van jong talent
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
16 oktober 2025
ISBN
9789024469574

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "De genZclopedie"

Zorgmarketing in de praktijk

Zorgmarketing in de praktijk

S. Leeuwen
€ 42,50
Thematisch beleggen in de wereld na het Coronavirus

Thematisch beleggen in de wereld na het...

Han Dieperink
€ 0,00