In het kort

Auteur: S. Leeuwen
Taal: Nederlands
Pagina's: 159
Publicatiedatum: 5 april 2007

Samenvatting

"Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen op de wensen en behoeften van zakelijke en particuliere klanten. Zorgmarketing is daarbij een onmisbaar hulpmiddel.

In 'Zorgmarketing in de praktijk' passeren een groot aantal marketingthema’s de revue. Het boek geeft een actueel beeld van de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.

'Zorgmarketing in de praktijk' bevat praktische handvatten voor het opstellen en invoeren van een marketingstrategie. Het boek legt de link tussen theorie en praktijk, tussen strategie en implementatie en tussen denken en doen, en helpt zorgorganisaties om marktgerichter, klantgerichter en succesvoller te worden. Het boek bevat meer dan honderd marketingvoorbeelden van een breed scala aan zorgverleners.

'Zorgmarketing in de praktijk' is bestemd voor iedereen die zich bezighoudt of te maken krijgt met het opstellen en uitvoeren van marketingplannen in de gezondheidszorg. Het boek biedt tal van nuttige inzichten en tips, en is zeer geschikt voor studenten in het hbo en wo.

Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies en actief als onafhankelijk marketingadviseur in de gezondheidszorg. Hij begeleidt zorginstellingen bij het opstellen en uitvoeren van marketing-, CRM- en E-business-strategieën. Hij is verbonden aan verschillende opleidingsinstituten en initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform.

Mooie recensie van Zorgmarketing in de praktijk
Recensie Peter Vermeulen op managementboek.nl"

In het kort

"Door toenemende marktwerking en kritischer wordende consumenten wordt ‘marketing’ steeds belangrijker voor organisaties in de gezondheidszorg. Zorgaanbieders moeten concurreren en nog beter inspelen...

Specificaties

Auteur
S. Leeuwen
Uitgever
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
159
Ondertitel
succesvol invoeren van marketing in de gezondheidszorg
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
5 april 2007
ISBN
9789023243250

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Zorgmarketing in de praktijk"

Stress zit niet tussen je oren

Stress zit niet tussen je oren

Cecile Roos
€ 29,95
Het Huis met de Groene Lantaarn

Het Huis met de Groene Lantaarn

Jos Weijens
€ 21,48
Verkopen is meer dan een werkwoord

Verkopen is meer dan een werkwoord

Pieter Smet
€ 39,35