In het kort

Auteur: José Hernandez
Taal: Nederlands
Pagina's: 256
Publicatiedatum: 26 november 2018

Samenvatting

ING, Volkswagen, FIFA, Wells Fargo, Oxfam Novib, Lehman Bros., ABN-AMRO, Southwest Airlines, Shell, Rabobank, Enron, Deutsche Bank, Panama Papers… Waarom gaan goede bedrijven de fout in, waarom zijn bedrijfsschandalen schering en inslag? Zijn corruptie en wangedrag in het bedrijfsleven onvermijdelijk en wat kan de top van een bedrijf daaraan doen? Wat kunnen bestuurders doen om hun bedrijf te redden als er een schandaal aan het licht komt, of beter nog, wat kunnen ze doen om zo’n schandaal te voorkomen? Dat zijn de vragen die de drijfveer vormen voor Broken Business. In dit onverminderd actuele boek deelt José Hernandez de tientallen jaren ervaring die hij heeft opgedaan tijdens zijn advieswerk voor grote internationale bedrijven in crisis. Broken Business schetst hoe een bedrijf het breekpunt kan bereiken en weer uit het dal kan klimmen om sterker dan ooit terug te komen. Dit boek geeft niet alleen een heldere analyse van het probleem, maar maakt ook duidelijk welke zeven stappen een bedrijf moet doorlopen om de crisis aan te pakken en de structuur, cultuur en strategie aan te passen, zodat integriteit en ethisch handelen stevig in het bedrijfsmodel verankerd worden. José R. Hernandez PhD is oprichter en CEO van Ortus Strategies, een consultancy met internationale cliënten en kantoren in Zwitserland en Canada. Hij is een bekende leider, ondernemer en strategisch adviseur en zijn werk richt zich vooral op ondersteuning van multinationals die verwikkeld zijn in geruchtmakende en complexe zaken rond regelgeving en witteboordencriminaliteit. ‘Wangedrag is onvermijdelijk, schandalen zijn dat niet. Broken Business is een handboek voor iedereen die deze realiteit durft te omarmen en er effectief naar wil handelen.’ – Dr. Martin van Staveren, adviseur en docent, auteur van Risicogestuurd werken in de praktijk en Risicoleiderschap ‘Verplichte kost voor elke CEO, bestuurder, CFO, bedrijfsjurist en manager.’ – Louis J. Freeh, voormalig FBI-directeur

In het kort

ING, Volkswagen, FIFA, Wells Fargo, Oxfam Novib, Lehman Bros., ABN-AMRO, Southwest Airlines, Shell, Rabobank, Enron, Deutsche Bank, Panama Papers… Waarom gaan goede bedrijven de fout in, waarom zijn...

Specificaties

Auteur
José Hernandez
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
256
Ondertitel
7 stappen voor hervorming en herstel van integriteit
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
26 november 2018
ISBN
9789462762589

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Broken Business: Fraude, crisis en herstel"

Managen - Gewoon doen

Managen - Gewoon doen

Rudy Kor
€ 49,95
Vakmanschap, dienstbaarheid en loyaliteit

Vakmanschap, dienstbaarheid en loyalitei...

Gerard Roes
€ 24,80