In het kort

Taal: Nederlands
Pagina's: 311
Publicatiedatum: 1 oktober 2010

Samenvatting

Succesvol zijn in waar u met uw organisatie voor staat en dat gezamenlijk bereiken. Dat is niet eenvoudig. Wat drijft ons eigenlijk? Waar draait het in onze organisatie écht om? Hoe raken we de kern? En wat is er zó belangrijk dat we erop willen sturen? Deze vierde, geheel herziene druk van Balanced Scorecard & INK-managementmodel geeft u de handvatten bij deze belangrijke vragen bij het sturen van prestaties en processen.

Zowel de Balanced Scorecard als het INK-managementmodel behoeven nauwelijks meer introductie. Ze zijn alom bekend en geaccepteerd als dé integrale managementmodellen voor het besturen van een organisatie. De afgelopen jaren is de aandacht verschoven van het creëren van een cockpit met stuurgegevens, naar een meer fundamentele dialoog over de strategie en de samenhang daarin. In de vorige druk kwamen daarom de strategische kaart en Appreciative Inquiry al uitgebreid aan bod.

Deze vierde, herziene druk gaat voor het eerst in op de A3 methodiek, een innovatie in het plannings- & controlproces. Deze methodiek helpt om jaarplannen te ontwikkelen met meer focus en sturing en met minder papier. Ook komen recente praktijkervaringen van de auteurs, nieuwe inzichten en veranderingen in de methodiek aan bod. Kortom, dit boek is onmisbaar voor iedere manager en voor iedere organisatie die succesvol wil zijn in waar zij voor staat en dat met z'n allen wil bereiken.

Het boek is geschreven voor managers in de profit- en de nonprofitsector. Voorbeelden en cases zijn gebaseerd op ervaring in beide sectoren. Het boek is ook heel geschikt gebleken voor studenten in het hoger onderwijs en voor interne en externe adviseurs.

Over de auteurs: Kees Ahaus is directeur van TNO Management Consultants. Hij is tevens als hoogleraar verbonden aan de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen. Frank Diepman is manager Control bij Rabobank Midden-Twente.

In het kort

Succesvol zijn in waar u met uw organisatie voor staat en dat gezamenlijk bereiken. Dat is niet eenvoudig. Wat drijft ons eigenlijk? Waar draait het in onze organisatie écht om? Hoe raken we de kern?...

Specificaties

Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
311
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
1 oktober 2010
ISBN
9789013079081

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Balanced Scorecard & INK- managementmodel"

Hoofdlijnen van International Financial Reporting Standards

Hoofdlijnen van International Financial...

B. Kamp
€ 35,95
OR en doelgericht communiceren

OR en doelgericht communiceren

Carla Bont
€ 45,00