Laden...
In het kort
Samenvatting
Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit de
medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consumenten doen wat ze doen en hoe
merken en marketingcommunicatie bepaalde emoties activeren. Neuromarketing
laat zien dat emoties zichtbaar en oproepbaar zijn.
Dit boek biedt need to know-informatie voor merkenbouwers en iedereen die zich
professioneel bezighoudt met communicatie. Kennis van neuromarketing zal merken
sterker maken en communicatie effectiever. Daarnaast is het ook nog eens boeiend
om te lezen wat er zich in je hersenpan afspeelt.
De marketeer die niet leert, zorgt niet goed voor 'zijn' merk en de klanten van het merk. We moeten blijven leren over die intrigerende consument. Hoe grillig, onvoorspelbaar en adaptief die ook is! Daarom is het fascinerend om juist te leren hoe ons brein werkt. Het merk laden verdient constante aandacht, voeding en zorg. Dit boek verschaft ons inzichten in de manier waarop merken laden beter kan. Een must read voor hen die het versterken van de betekenis, de kracht en de waarde(n) van het merk echt tot hun verantwoordelijkheid maken. En niet alleen vanuit economische motieven, maar ook vanuit de opvatting dat een sterk merk wordt gemaakt en onderhouden door 'rentmeesters' die hun werkelijke uitbetaling in de toekomst behoren te krijgen. Jacques Kuyf, CEO - FD Mediagroep
Neuromarketing is een game changer. Niet de zoveelste buzz en moneymaker voor
zelf uitgeroepen marketinggoeroes. In dit boek wordt haarfi jn en met interessantevoorbeelden uitgelegd waarom dat zo is en waarom neuromarketing onze modellenover hoe klanten denken en beslissen letterlijk op hun kop zet. Eric, Karel en Adriaan:
schitterend werk met dit volledige en toegankelijke boek!
Marc Van de Perre, managing partner Interface Marketing en auteur van Ken uw Klant:
klantwaardemanagement als motor voor uw marketing
Met het toepassen van neurosciencetechnieken krijgen marketing en marktonderzoek
onmiskenbaar een nieuwe dimensie die communicatie en productontwikkeling
effectiever en doeltreffender kan helpen inzetten. Karel Smit, Adriaan Polderman
en Eric van Arendonk zetten met dit boek de ontwikkelingen op een rijtje en geven treffend aan dat de combinatie van de nieuwste neurotechnieken met bewezen
onderzoeksmethoden verrassende nieuwe inzichten oplevert die het vak van de
marketeer op een hoger plan tillen. Een must read voor wie bij wil blijven in een zichsnel ontwikkelende wereld!
Drs. Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur onderzoeksbureau
Motivaction en voorzitter MOA
medische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consumenten doen wat ze doen en hoe
merken en marketingcommunicatie bepaalde emoties activeren. Neuromarketing
laat zien dat emoties zichtbaar en oproepbaar zijn.
Dit boek biedt need to know-informatie voor merkenbouwers en iedereen die zich
professioneel bezighoudt met communicatie. Kennis van neuromarketing zal merken
sterker maken en communicatie effectiever. Daarnaast is het ook nog eens boeiend
om te lezen wat er zich in je hersenpan afspeelt.
De marketeer die niet leert, zorgt niet goed voor 'zijn' merk en de klanten van het merk. We moeten blijven leren over die intrigerende consument. Hoe grillig, onvoorspelbaar en adaptief die ook is! Daarom is het fascinerend om juist te leren hoe ons brein werkt. Het merk laden verdient constante aandacht, voeding en zorg. Dit boek verschaft ons inzichten in de manier waarop merken laden beter kan. Een must read voor hen die het versterken van de betekenis, de kracht en de waarde(n) van het merk echt tot hun verantwoordelijkheid maken. En niet alleen vanuit economische motieven, maar ook vanuit de opvatting dat een sterk merk wordt gemaakt en onderhouden door 'rentmeesters' die hun werkelijke uitbetaling in de toekomst behoren te krijgen. Jacques Kuyf, CEO - FD Mediagroep
Neuromarketing is een game changer. Niet de zoveelste buzz en moneymaker voor
zelf uitgeroepen marketinggoeroes. In dit boek wordt haarfi jn en met interessantevoorbeelden uitgelegd waarom dat zo is en waarom neuromarketing onze modellenover hoe klanten denken en beslissen letterlijk op hun kop zet. Eric, Karel en Adriaan:
schitterend werk met dit volledige en toegankelijke boek!
Marc Van de Perre, managing partner Interface Marketing en auteur van Ken uw Klant:
klantwaardemanagement als motor voor uw marketing
Met het toepassen van neurosciencetechnieken krijgen marketing en marktonderzoek
onmiskenbaar een nieuwe dimensie die communicatie en productontwikkeling
effectiever en doeltreffender kan helpen inzetten. Karel Smit, Adriaan Polderman
en Eric van Arendonk zetten met dit boek de ontwikkelingen op een rijtje en geven treffend aan dat de combinatie van de nieuwste neurotechnieken met bewezen
onderzoeksmethoden verrassende nieuwe inzichten oplevert die het vak van de
marketeer op een hoger plan tillen. Een must read voor wie bij wil blijven in een zichsnel ontwikkelende wereld!
Drs. Pieter Paul Verheggen, algemeen directeur onderzoeksbureau
Motivaction en voorzitter MOA
In het kort
Ons onderbewustzijn bepaalt voor 95 procent ons gedrag. Nieuwe technieken uit demedische wetenschappen maken het mogelijk om deze processen in het brein zichtbaar te maken. Ineens zien we waarom consu...
Specificaties
Auteur
Eric Arendonk
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Ondertitel
maximale impact met marketing en communicatie
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
24 juni 2013
ISBN
9789462200050
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Neuromarketing"