In het kort

Auteur: Paul Schaik
Taal: Nederlands
Pagina's: 208
Publicatiedatum: 19 februari 2021

Samenvatting

Met het vervoer van 1,25 miljoen reizigers per dag en een plaats in de top vijf van beste treinbedrijven ter wereld timmert de Nederlandse Spoorwegen stevig aan de weg. Toch bleef de reizigerstevredenheid jarenlang achter. En wat het management ook probeerde, verbetering bleef uit. NS had een prestatieplafond bereikt.

Prestaties duurzaam op een hoger niveau brengen, lijkt voor veel organisaties een onmogelijke opgave. De harde realiteit is dat de meeste verbeterprogramma’s falen. Verandering volgt op verandering en de organisatie raakt uitgeput. In dit boek laten drie veranderaars zien hoe NS de afgelopen jaren het prestatieplafond wist te doorbreken met een compleet nieuwe manier van verbeteren. Een holistische aanpak waarin de medewerkers centraal staan. Want het draait niet om het waarom van de verandering, maar om de mensen die samen de verandering teweegbrengen.

- Een uniek inzicht in de succesvolle verbeteraanpak van Nederlands grootste vervoerder.

- Gebaseerd op een Lean-werkwijze en psychologische inzichten.

- Inspiratie voor directie, managers en teams om alle prestatieplafonds te doorbreken.

De auteurs waren direct betrokken bij de nieuwe manier van verbeteren bij NS, waardoor directie, managers en medewerkers het prestatieplafond doorbraken.

Trefwoorden: NS prestatiedoorbraak trein reizigerstevredenheid prestatieplafond duurzaamheid verbeteren organisatie medewerkers vervoer Lean Paul van Schaik Alfred Schmits Dennis Stout handleiding

In het kort

Met het vervoer van 1,25 miljoen reizigers per dag en een plaats in de top vijf van beste treinbedrijven ter wereld timmert de Nederlandse Spoorwegen stevig aan de weg. Toch bleef de reizigerstevreden...

Specificaties

Auteur
Paul Schaik
Uitgever
Van Duuren Management B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
208
Ondertitel
De prestatiedoorbraak van NS
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
19 februari 2021
ISBN
9789089655769

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Wij is belangrijker dan Why"

Modellen voor Marketing Insights

Modellen voor Marketing Insights

Anita Cox
€ 34,50