Laden...
In het kort
Samenvatting
Kinderen in groep 2 leren vooral informeel (spelend). In groep 3 wordt echter van hen verwacht dat ze starten met het formele leerproces. Hoe zorg je er als leerkracht voor dat de doorstroom van groep 2 naar 3 zo vloeiend mogelijk verloopt? Hoe sluit je aan bij de soms grote verschillen in de ontwikkeling van jonge kinderen?
Dit boek gaat over de veelbesproken overgang van groep 2 naar 3. Om een ononderbroken ontwikkeling te stimuleren, organiseren steeds meer scholen het onderwijs in samengestelde groepen 2-3 (en soms in groepen 1-3). In dit boek lees je hoe je deze organisatievorm voorbereidt en uitvoert. Daarnaast is er – met onder andere herkenbare praktijkvoorbeelden en concrete tips – volop aandacht voor het beredeneerde aanbod in de onderbouw en wordt er uitgebreid ingegaan op:
• instructie en differentiatie;
• spel;
• rekenen;
• taal/lezen;
• schrijven;
• het gebruik van ontwikkelingsmaterialen;
• organisatie/klassenmanagement;
• monitoring.
Het boek is daardoor niet alleen relevant voor leerkrachten in samengestelde groepen (1-)2-3, maar biedt ook inspiratie aan onderbouwleerkrachten die in aparte groepen werken. Tevens is het interessant voor intern begeleiders, jonge-kindspecialisten, pabo-studenten en andere betrokkenen bij het onderwijs aan het jonge kind.
In het kort
Kinderen in groep 2 leren vooral informeel (spelend). In groep 3 wordt echter van hen verwacht dat ze starten met het formele leerproces. Hoe zorg je er als leerkracht voor dat de doorstroom van groep...
Specificaties
Auteur
Aafke Bouwman
Uitgever
Uitgeverij Pica
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
144
Ondertitel
Een praktische leidraad voor effectief onderwijs in de onderbouw
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
28 mei 2019
ISBN
9789492525628
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Vloeiend van groep 2 naar 3"