In het kort

Auteur: Luc De Man
Taal: Nederlands
Publicatiedatum: 30 september 2021

Samenvatting

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren. Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat in de aanloop van het gebruik van Vlaamse, gevalideerde, gestandaardiseerde en genormeerde toetsen. Het themanummer wil niet polemiseren of sturend opiniëren, maar elementen en stemmen in het debat brengen en daar waar mogelijk onderbouwde antwoorden geven op de eerder vermelde drempels in de discussie. We vertrekken van de vraag: ‘Waar willen en kunnen we naartoe met de inbreng van Vlaamse toetsen in de evaluatiepraktijk?’. Voor antwoorden op deze vraag konden we een beroep doen op enkele experten en op stemmen van het onderwijsveld zelf.

In het kort

Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels o...

Specificaties

Auteur
Luc De Man
Uitgever
Politeia NV
Taal
Nederlands
Ondertitel
waar vandaan en waar naartoe?
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
30 september 2021
ISBN
9782509040510

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Vlaamse toetsen"

Beleid voeren in het onderwijs - De lerareneditie

Beleid voeren in het onderwijs - De lera...

Luc De Man
€ 29,00
Engels Spreekwoordenkwartet

Engels Spreekwoordenkwartet

€ 10,95
Alles telt Q Pluswerkschrift blok 1 t/m 6 groep 5

Alles telt Q Pluswerkschrift blok 1 t/m...

€ 15,90