In het kort

Taal: Nederlands
Pagina's: 200
Publicatiedatum: 8 maart 2022

Samenvatting

Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifi ek voor je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen, deugden, ethiek) en wat breng je als organisatie naar buiten? Hoe en waar begin je met de in- en uitvoer van waarden? Hoe zijn die zichtbaar, waar en wanneer? Ook vind je in dit boek een toetsting hoe je organisatie omgaat met complexiteit. Denk daarbij aan je ambitie om een bredere maatschappelijke positie in te nemen in plaats van een puur economische binnen een snel veranderende maatschappelijke context. En ook hoe je meer een hartszaakhouding kunt ontplooien door omgevingsbewuster te werken. Je bedrijfs- omgeving is een veeleisende raadgever, of dat nu je zakenpartners zijn, je lokale omgeving, je afzetmarkten of de maatschappij. Dan kun je maar beter zicht hebben op je eigen houding om te weten wat jouw positie daarbinnen is, en hoe je dat kunt laten zien.

In het kort

Dit boek gaat in op wat waarden zijn (sociaal, organisatorisch, economisch) en hoe ze werken, in het algemeen en specifi ek voor je organisatie. Hoe vertalen waarden zich naar mensen (normen, deugden,...

Specificaties

Auteur
Marilijn Boumeester
Uitgever
Vakmedianet
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
200
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
8 maart 2022
ISBN
9789462157484

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Van hoofdkantoor naar hartszaak"