Laden...
In het kort
Samenvatting
Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject.
In vier delen behandelt dit boek:
* de sponsor, het sponsorobject, het sponsorproces en het sponsorplan;
* merkwaarde en relatiemarketingdoelstellingen;
* activering en effectmeting van sportsponsoring;
* juridische aspecten van sportsponsoring;
* ambushmarketing en risico's van sportsponsoring.
De theorie wordt door praktijkvoorbeelden ondersteund. Daarnaast geven de kaders een toepassing van de theorie op verschillende praktijksituaties. In deze tweede editie zijn alle voorbeelden en ondersteunend cijfermateriaal geactualiseerd om de meest recente ontwikkelingen op het gebied van sportsponsoring te kunnen verwerken in de theorie.
Sportsponsoring, tweede editie is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs.
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sport & Marketing/Management in Tilburg. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring.
Merel Walraven is werkzaam als promovenda en docent bij de opleiding SPECO Sport & Marketing/Management in Tilburg. Haar proefschrift gaat over de effectiviteit van sportsponsoring. Als docent geeft zij onder andere les in (sport)marktonderzoek, sportsponsoring en strategische marketing.
In het kort
Sponsoring wordt steeds professioneler en is niet meer weg te denken uit de moderne sportwereld. Sportsponsoring bekijkt sponsoring vanuit het perspectief van zowel de sponsor als het sponsorobject....
Specificaties
Auteur
Robert Kok
Uitgever
Pearson Benelux B.V.
Taal
Nederlands
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
25 juli 2013
ISBN
9789043025096
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Sportsponsoring"