Laden...
In het kort
Samenvatting
Sportmarketing is een groeiend vakgebied, dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als marketingplatform (sportsponsoring). Dit boek focust op de marketing van sport. Het boek is geheel herzien ten opzichte van eerdere drukken. Het centrale model van deze editie is gebaseerd op een speciaal ontwikkeld Sportmarketingcanvas, waar de sportmarketeer in ontwikkeling maar ook de professional direct mee aan de slag kan.
De verschillende onderdelen van het boek vormen samen het Sportmarketingcanvas. Sportmarketingspecifieke analyse- en beslissingsgebieden komen dan ook logisch aan bod. Vanuit verschillende onderdelen wordt een gedegen beeld geschetst van de sportmarkt waarin een organisatie opereert en wordt op basis van de kerncompetenties van deze organisatie systematisch
een waardepropositie richting afnemers ontwikkeld. Daarbij spelen elementen als branding en customer journey naast de klassiekere marketinginstrumenten een rol.
In het kort
Sportmarketing is een groeiend vakgebied, dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van de sport en sport als market...
Specificaties
Auteur
Hugo Gruijters
Uitgever
Arko Sports Media BV
Taal
Nederlands
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
15 juli 2024
ISBN
9789054724872
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport"