Laden...
In het kort
Samenvatting
Leerkrachten zijn niet opgeleid tot programmeurs en hebben in het algemeen niet de kennis in huis om programmeren aan kinderen te leren.
Toch behoort programmeren een plekje te krijgen binnen de school. Veel geld wordt daarom geïnvesteerd in robotjes, dure software of prijzige, digitale methodes.
Dit boekje gaat uit van een andere benadering van het woordje ‘programmeren’ en we zien dat het begrip waar het eigenlijk om gaat, ‘Computational Thinking’ is.
Als je er vanuit de doelen naar kijkt, blijkt programmeerles niet moeilijk te zijn. Sterker nog, aan een heleboel doelen van programmeren werk je allang!
Dit boekje biedt twintig lessen voor Computational Thinking met kleuters, inclusief de doelen waaraan wordt gewerkt. Speciale kennis omtrent programmeren is hiervoor absoluut niet nodig!
In het kort
Leerkrachten zijn niet opgeleid tot programmeurs en hebben in het algemeen niet de kennis in huis om programmeren aan kinderen te leren. Toch behoort programmeren een plekje te krijgen binnen de schoo...
Specificaties
Auteur
Auke-Willem Kampen
Uitgever
Mijnbestseller B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
140
Ondertitel
20 programmeerlessen (unplugged) voor kleuters
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
19 maart 2020
ISBN
9789463982450
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Ronny & Connie - Nieuwe avonturen"