In het kort

Auteur: H.R. Vorstman
Taal: Nederlands
Publicatiedatum: 13 december 2012

Samenvatting

Auteur Vorstman, de bedenker van het primaire proces, benoemt in dit boek op simpele maar indringende wijze organisatorische processen die in uw eigen praktijk erg herkenbaar zijn. De door hem ontwikkelde analytische modellen maken u bewust van de voorwaarden die u moet vervullen om uw organisatie effectief te laten functioneren. Zo krijgt u handvatten om op een voorspelbare manier het gewenste resultaat tegen de juiste kosten te leveren.

Het boek beschrijft de analyse van bedrijfsproblemen aan de hand van custom-made structuurmodellen. De juiste opbouw en de invoering van het 'primaire proces' en de cruciale 'rekenschapsrelatie' worden uitgebreid toegelicht. Daarbij worden belangrijke vragen gesteld, zoals:

*Waar ligt de verantwoordelijkheid voor de winst?
*Welke medewerkers of groepering vervullen de ondernemersfunctie?
*Wat zijn de kosten gemaakt in de zogenaamde 'verscholen fabriek'?
Daarnaast kunt u kennismaken met een heldere en concrete visie op onder meer het aannamebeleid van personeel, essentiële taken van de directie en de invloed daarvan op de beheersing van de primaire en ondersteunende processen. Dit boek streeft naar duidelijkheid en openheid, waardoor motivatie, effectiviteit, creativiteit en winst in de onderneming toenemen.


In het kort

Auteur Vorstman, de bedenker van het primaire proces, benoemt in dit boek op simpele maar indringende wijze organisatorische processen die in uw eigen praktijk erg herkenbaar zijn. De door hem ontwikk...

Specificaties

Auteur
H.R. Vorstman
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Ondertitel
relaties raakvlakken en rekenschap
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
13 december 2012
ISBN
9789013097139

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Procesbeheersing in de dienstverlening"