In het kort

Taal: Nederlands
Pagina's: 268
Publicatiedatum: 15 oktober 2019

Samenvatting

De fitnessbranche in Europa is de laatste tien jaar enorm gegroeid. Zo is het aantal leden gestegen van 36 naar 62 miljoen.Er zijn veel ontwikkelingen geweest die daarmee samenhangen, zoals de opkomst van budget ketens, de toegenomen populariteit van personal training, small group training, groepsfitness en virtuele programma's. Voorts zijn boutique studio's aan het toenemen en ook het gebruik van apps en wearables. Meerdere ontwikkelingen zijn gekoppeld aan de opkomst van het internet en smartphones. Dit soort technologische trends zijn medebepalend voor een verschuiving in de commerciele activiteiten binnen de fitness sector. Voorheen waren marketing en sales activiteiten overwegend offline,terwijl tegenwoordig de factor online gigantisch belangrijk is geworden, zoals de diverse vormen van social media. Voor ieder bedrijf zijn de concepten van marketing en sales cruciaal omdat ze het verschil bepalen tussen succes en falen. Deze twee begrippen worden vaak in een adem genoemd, terwijl ze toch flink van elkaar verschillen. In dit boek worden marketing en sales vanuit diverse perspectieven besproken, gepaard gaand met een veelheid aan praktische tips. Het boek telt elf hoofdstukken waarin onder meer de volgende thema's worden behandeld: * Zes P's van marketing. * Prijsbepaling in de fitness sector. * Marketingcommunicatie; offline versus online. * Marketing en sales in groepsfitness. * Marketing en sales in personal training. * Personal branding Dit boek is bedoeld voor ondernemers en managers in de fitness en leisure sector. Een unieke groep van experts heeft bijgedragen aan deze publicatie. Zij verschaffen verrassende inzichten en leveren praktische strategieën om de komende tien jaar mee aan de slag te gaan.

In het kort

De fitnessbranche in Europa is de laatste tien jaar enorm gegroeid. Zo is het aantal leden gestegen van 36 naar 62 miljoen.Er zijn veel ontwikkelingen geweest die daarmee samenhangen, zoals de opkomst...

Specificaties

Auteur
Peter Van der Steege
Uitgever
Redbox B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
268
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
15 oktober 2019
ISBN
9789083013428

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Marketing en Sales in de Fitnessbranche"

Utrechtse Heuvelrug

Utrechtse Heuvelrug

€ 13,99
2024

2024

€ 12,99
Basisboek Didactiek, Communcatie en Organisatie

Basisboek Didactiek, Communcatie en Orga...

Sjaak Baart
€ 37,95
Wiskidz - Leerwerkboek 1e leerjaar (editie 2020)

Wiskidz - Leerwerkboek 1e leerjaar (edit...

€ 0,00
De leukste luisterverhalen van Kas en Saar

De leukste luisterverhalen van Kas en Sa...

Pauline Oud
€ 0,00