In het kort

Auteur: Rien Hummel
Taal: Nederlands
Pagina's: 200
Publicatiedatum: 7 februari 2013

Samenvatting

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten tegenvallen of juist meevallen? Zijn deze resultaten toe te wijzen aan zijn marketingkeuzes of zijn er andere verklaringen te vinden? Marketeers lopen steeds vaker tegen deze vragen aan. We spreken dan over accountability in de marketingfunctie. De vraag is: hoe maak je de marketingfunctie accountable? Marketing en accountability gaat hier dieper op in. De aandacht gaat uit naar het vooraf expliciet en transparant onderbouwen van marketingbeslissingen. Na de uitvoering wordt onderzocht of de marketingactiviteiten daadwerkelijk hebben geleid tot het vooraf gewenste resultaat en waarom dat wel of niet zo is. Deze uitkomsten worden dan weer gebruikt voor een volgende planningsronde, waarmee de zogenoemde'PDCA-cirkel' wordt rondgemaakt. Marketing en accountability richt zich voornamelijk op hbo-studenten, met voorkennis van marketing, die oplossingen voor hun marketingproblemen explicieter en transparanter moeten onderbouwen. Deze tweede druk is geheel herzien en reikt een praktijkgerichte werkwijze aan om accountability in de marketing functie te realiseren door het volgen van een logische en consistente denklijn, gecombineerd met verschillende modellen. Zo worden lezers uitgedaagd hun inzicht te scherpen en keuzes te maken voor de eigen organisatie.

In het kort

Wat is de toegevoegde waarde van de marketingfunctie voor een organisatie? Hoe maakt de marketeer duidelijk dat hij meer budget nodig heeft? Hoe verklaart de marketeer achteraf waarom de resultaten te...

Specificaties

Auteur
Rien Hummel
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
200
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
7 februari 2013
ISBN
9789039526668

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Marketing en accountability"

PRINCE2® Editie 2017 Foundation Courseware Nederlands - 2de herziene druk

PRINCE2® Editie 2017 Foundation Coursewa...

Douwe Brolsma
€ 74,29
Administratie voor ondernemers

Administratie voor ondernemers

P.C. Bosman
€ 20,50
Personeelsbeleid | combipakket

Personeelsbeleid | combipakket

€ 0,00