Laden...
In het kort
Samenvatting
In Logopedie voor onderwijsgevenden wordt beknopte theoretische informatie gegeven over de invloed van houding, adem, stem, articulatie en expressieve factoren op het spreken. Daarnaast worden oefeningen en suggesties gegeven ter verbetering van verkeerde spreekgewoonten die een ongunstige invloed hebben op stem en spraak tijdens het lesgeven. Ook vindt de lezer hoe men spraak-, taal-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen kan herkennen, welke verwijsmogelijkheden er zijn, welke punten van belang zijn in het contact met ouders en deskundigen naar wie het kind is verwezen en hoe de onderwijsgevende er zelf in de klas mee kan omgaan.
Door de verwerkingsvragen aan het eind van elk hoofdstuk leent het boek zich naast cursorisch gebruik ook voor modulair gebruik en voor zelfstudie.
Door de verwerkingsvragen aan het eind van elk hoofdstuk leent het boek zich naast cursorisch gebruik ook voor modulair gebruik en voor zelfstudie.
In het kort
In Logopedie voor onderwijsgevenden wordt beknopte theoretische informatie gegeven over de invloed van houding, adem, stem, articulatie en expressieve factoren op het spreken. Daarnaast worden oefenin...
Specificaties
Auteur
M. Pronk-Boerma
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
279
Ondertitel
deel 1: Eigen stem en uitspraak ; deel 2: Taal-, spraak-, stem- en gehoorstoornissen bij kinderen
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
1 juli 1999
ISBN
9789024414321
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Logopedie voor onderwijsgevenden"