Laden...
In het kort
Samenvatting
Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerkracht, intern begeleider en anderen met grote aandacht gekeken naar kleuters die de overgang van de kleuterklas (groep 2) naar klas 1 (groep 3) gaan maken. Dit boek beschrijft voor ouders en andere opvoeders waar scholen naar (kunnen) kijken bij kleuters tijdens het proces van het vaststellen van de leerrijpheid. Waarom scholen hiernaar kijken, hoe een leerrijpheidsprocedure er uit kan zien, welke leeftijd een kleuter 'moet hebben' en wat een kleuter moet kunnen en zijn, wil het zich in klas 1/groep 3 thuis voelen en tot een andere vorm van leren komen. Begrippen zoals visuele discriminatie, pengreep, sociaal-emotionele ontwikkeling, de kindertekening en vele andere worden toegelicht. De verwachtingen en eisen van de onderwijs inspectie voor de scholen zijn om schreven. De vraag of en hoe ouders het leerrijp worden kunnen ondersteunen, wordt bij ieder ontwikkelgebied beschreven.
In het kort
Motorische ontwikkeling, tanden wisselen, beginnende geletterdheid, dominantie, de kindertekening, lateralisatie, de sociaal-emotionele ontwikkeling...Op veel (vrije)scholen wordt door de kleuterleerk...
Specificaties
Auteur
Lois Eijgenraam
Uitgever
Christofoor, Uitgeverij
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
96
Ondertitel
van kleuterklas naar groep 3/klas 1
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
18 april 2016
ISBN
9789060387696
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Leerrijpheid"