In het kort

Auteur: Marc Eck
Taal: Nederlands
Pagina's: 208
Publicatiedatum: 16 september 2016

Samenvatting

Deze serie mag je niet missen Karaktervol positioneren Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze dingen doet in plaats van wat ze doet. Dit kernachtige boek introduceert het Brand Positioner Model, met voor elk karakter een uitgewerkt concreet voorbeeld van een mooi merk uit de praktijk in hele diverse markten. Verschillende merkeigenaren, waaronder SNS, Coolblue en Albert Heijn, delen hun inzichten. Marc van Eck vult die aan met scherpe analyses en plaatst ze in een theoretisch kader. Hij laat zien hoe jij een merk een herkenbaar karakter geeft en daarmee succesvoller bent dan de concurrent. Hoe menselijker het merk, hoe sterker. 'Als we als marketeers waarde willen toevoegen aan klanten, de organisatie en de maatschappij zullen we de essentie ofwel het karakter van het merk heel goed moeten kunnen vastpakken en concreet en consistent relevant moeten maken. Zo wordt het merk een inspirerend kompas voor de hele organisatie. Dat vraagt veel inzicht, kennis en vasthoudendheid van merkbouwers' Patrick Kuijsters, director Marketing & Online bij SNS Bank 'Het kennen van het karakter van je merk blijkt heel veel richting te geven aan de hele organisatie over hoe en in welke toon je met de klant wil communiceren om verschil te maken.' Saskia Egas Reparaz, directeur Marketing & Format bij Albert Heijn

In het kort

Deze serie mag je niet missen Karaktervol positioneren Merken die zich baseren op een oerkarakter zijn succesvoller. Vanuit een karakter kan elke organisatie verschil maken in wie ze is en hoe ze di...

Specificaties

Auteur
Marc Eck
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
208
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
16 september 2016
ISBN
9789492196088

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Karaktervol positioneren"

Businessplan op 1 A4

Businessplan op 1 A4

Marc Eck
€ 17,50
Het succes van internal branding

Het succes van internal branding

Marc Eck
€ 32,95
Het checklistboek voor managers en leidinggevenden

Het checklistboek voor managers en leidi...

Ian MacKay
€ 22,00