In het kort

Auteur: Annick Seys
Taal: Nederlands
Pagina's: 96
Publicatiedatum: 17 januari 2018

Samenvatting

Bekruipt u tijdens overlegmomenten met collega's - de zogenaamde intervisiemomenten - ook soms het gevoel dat u niet samen tot inzichten komt die u nodig hebt om echt vooruit te komen met uw cliënt? Frustreert het u soms dat collega's elk geval tot in detail uit de doeken doen en dat er zo veel kostbare tijd verloren gaat? Of wat te doen met collega's die zich verstoppen tijdens zulke gesprekken, of cynisch reageren? En hoe staat u zelf ten opzichte van uw cliënt? Zowel uw eigen gedrag als de manier waarop u zich als team gedraagt, bepalen hoe die intervisiemomenten verlopen. Dit boek geeft heel concrete tips om te komen tot krachtige, leerzame en interessante overlegmomenten. Daardoor zal u niet alleen groeien als groep, het geeft u ook de kans te groeien in uw relatie met uw cliënten. Door een reeks verhelderende vragen en oefeningen zal u de diepere betekenis van het gedrag van uw cliënt, uw collega's én uzelf beter leren begrijpen. Het eerste deel van dit boek leert hoe u de intervisiemomenten rond lastige casuïstiek beter kunt benutten. In deel 2 kunt u uw vaardigheden uitbreiden en verdiepen aan de hand van het Portlandmodel. Het derde deel, ten slotte, gaat in op ACT en FAP, de twee therapeutische benaderingen die de basis vormen van dit boek. Annick Seys is oprichter van Allegre. Ze is ACT-opleider en -therapeut en internationaal opgeleid in dit model. Vanuit deze hoek werkt ze in de praktijk met stress, faalangst, burn-out, eetstoornissen, rouwverwerking, dwang ... Daarnaast maakt ze deel uit van de opleidingscommissie van de ACBS BeNe om de kwaliteit van de ACT-opleidingen die momenteel op te markt zijn, mee te beoordelen. Ze volgt de opleiding aan de universiteit van Washington om gecertificeerd FAP-trainer en -therapeut te worden. Jacqueline A-Tjak is geregistreerd klinisch psycholoog-psychotherapeut en supervisor VGCt. Ze is in Nederland de enige ACT-trainer die door de internationale ACT-vereniging als zodanig erkend is en heeft een uitgebreide, internationale training gehad. Jacqueline doet momenteel promotieonderzoek naar de effectiviteit van ACT. Ze is voorzitter van de opleidingscommissie van de ACBS BeNe.

In het kort

Bekruipt u tijdens overlegmomenten met collega's - de zogenaamde intervisiemomenten - ook soms het gevoel dat u niet samen tot inzichten komt die u nodig hebt om echt vooruit te komen met uw cliënt? F...

Specificaties

Auteur
Annick Seys
Uitgever
Hogrefe Uitgevers BV
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
96
Ondertitel
effectiever van elkaar leren
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
17 januari 2018
ISBN
9789492297235

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Intervisie met impACT"

Onderzoek in de (sociaal-) juridische beroepspraktijk

Onderzoek in de (sociaal-) juridische be...

Piet Hoekman
€ 0,00