Laden...
In het kort
Samenvatting
Onderwijsvernieuwingen volgen elkaar in snel tempo op, steeds vaker tot ongenoegen van degenen die in het onderwijs werkzaam zijn.
Wordt de kwaliteit van het onderwijs er ook beter van?
Waar richt het onderwijs zich eigenlijk op?
En wie bepaalt de koers?
De ontwikkelingen in het onderwijs worden steeds meer bepaald door krachten die zich onttrekken aan democratische controle. Ouders, leerlingen, leerkrachten en schoolbesturen hebben steeds minder invloed op wat er op school gebeurt.
Philip Bakker onderzocht 20.000 pagina's aan internationale literatuur over het onderwijs, onderwijsvernieuwingen en over de organisaties die daarbij betrokken zijn. Daaruit komt naar voren dat de richting waarin het onderwijs zich ontwikkelt niet wordt ingegeven door pedagogische opvattingen maar door de behartiging van economische en/of politieke belangen.
Deze uitgave is van belang voor ieder die het onderwijs en de vrije ontwikkeling van kinderen aan het hart gaan - en biedt uitvoerig materiaal voor verder onderzoek.
In het kort
Onderwijsvernieuwingen volgen elkaar in snel tempo op, steeds vaker tot ongenoegen van degenen die in het onderwijs werkzaam zijn. Wordt de kwaliteit van het onderwijs er ook beter van? Waar richt het...
Specificaties
Auteur
Philip Bakker
Uitgever
Vrije Uitgevers, De
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
216
Ondertitel
Geschiedenis en toekomst van onderbelichte mindsets in internationale onderwijsvernieuwing
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
5 oktober 2023
ISBN
9789083325606
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "In school we trust"