In het kort
Samenvatting
De missie van je organisatie maak je waar met je mensen. Dus wil je voorkomen dat ze uitvallen en, als het toch gebeurt, hen optimaal helpen bij de terugkeer. Maar hoe pak je dat aan, met respect voor privacy? Hoe praat je met je medewerkers voor, tijdens en na langdurige afwezigheid?
Dit boek reikt recepten aan om te praten met medewerkers in goede en minder goede tijden. Je creëert er samen met je team een zorgende context mee, waarin medewerkers voor elkaar zorgen en jij voor hen, waarin afwezigen verbonden blijven met hun collega's, en waarin ze blijvend en versterkt opnieuw aan de slag kunnen gaan.
Waarom?
- Hoe kan praten met medewerkers uitval voorkomen?
- Hoe houd je contact met iemand die ziek is?
- Hoe pas je dat toe voor een geslaagde terugkeer?
- Moeilijke gesprekken voeren wanneer het niet goed loopt
Wat?
- Vertrekt vanuit concrete, herkenbare situaties en vragen
- Gesprekstechnieken en praktische recepten
- Gaat in op elke fase, van voorkomen tot terugkeer
- Vertrouwen als leidraad
Voor wie?
- Voor leidinggevenden en hr in elke sector
- Preventie-adviseurs, coaches, verzuimopleidingen, terug-naar-werk-begeleiding, (dis)ability management
In het kort
De missie van je organisatie maak je waar met je mensen. Dus wil je voorkomen dat ze uitvallen en, als het toch gebeurt, hen optimaal helpen bij de terugkeer. Maar hoe pak je dat aan, met respect voor...
Specificaties
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Hoe praat je met zieke werknemers?"