In het kort

Taal: Nederlands
Pagina's: 606
Publicatiedatum: 1 september 2014

Samenvatting

Er zijn maar weinig plekken waar ze niet te koop zijn, de flesjes en blikjes met hun kenmerkende groen-witte etiketten en de rode ster. 150 jaar Heineken biedt een boeiende beschrijving van de verovering van de wereldmarkt door de brouwerij die in 1864 slechts één van 500 Nederlandse brouwerijen was. Dit uniek vormgegeven boek laat de lezer met behulp van rijke en uitklapbare illustraties, en de crossmediale Layar-app in woord en beeld te zien hoe de mondiale expansie van het familiebedrijf Heineken zich in de afgelopen 150 jaar voltrok. De geschiedenis van een kleurrijk bedrijf, met een hoofdrol voor vernieuwing, concurrentie en vooral veel overnames.

Keetie Sluyterman en Bram Bouwens zijn beiden verbonden aan het departement Geschiedenis van de Universiteit Utrecht. Samen schreven zij eerder onder meer over Boskalis. Door middel van layars krijgt dit boek een extra audiovisuele dimensie en kunt u zowel historische als hedendaagse filmfragmenten bekijken.

In het kort

Er zijn maar weinig plekken waar ze niet te koop zijn, de flesjes en blikjes met hun kenmerkende groen-witte etiketten en de rode ster. 150 jaar Heineken biedt een boeiende beschrijving van de verover...

Specificaties

Auteur
Keetie Sluyterman
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
606
Ondertitel
brouwerij, merk en familie
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
1 september 2014
ISBN
9789461058072

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Heineken: 150 jaar"

1666 - De ramp van Vlieland en Terschelling

1666 - De ramp van Vlieland en Terschell...

Anne Doedens
€ 45,00