Laden...
In het kort
Samenvatting
Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. Koops
Gamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is.
Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les?
Dit boek is opgedeeld in twee delen.
Deel 1 "Het nut van spellen in de les" geeft antwoord op vragen als: Wat kun je leren van het spelen van een spelletje? Welke meerwaarde heeft een spel in de les? Wat is het verschil tussen gamifi cation en educatieve spellen? Wat voor soort spel heb ik nodig? Hoe kan ik beoordelen of een spel geschikt is voor mijn les? Hoe geef ik een spel een slimme plek in een lesopzet? Wat voor verschillende soorten zijn er, en hoe kunnen deze worden gebruikt om verschillende leerdoelen te bereiken?
Deel 2: "Spellen ontwerpen voor de les" licht aan de hand van praktijk voorbeelden toe hoe je een spel kunt ontwerpen dat past bij jouw specifi eke leerdoel. De auteur werkt als natuurkunde lerarenopleider aan de lerarenopleiding in Utrecht en past gamifi cation en educatieve games veelvuldig in zijn lessen toe. Zijn streven is om voor elk vak een ander spel te ontwerpen en zo zijn studenten bekend te maken met deze krachtige werkvorm.
In het kort
Spellen en computergames worden steeds meer ingezet in de les. Dr. Martijn C. Koops Gamedidactiek legt uit wat het nut van spellen in de les is. Waarom en hoe kun je spellen inzetten in je les? Dit bo...
Specificaties
Auteur
Martijn C. Koops
Uitgever
Pumbo.nl B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
192
Ondertitel
het hoe en waarom van spellen in de les
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
12 april 2017
ISBN
9789090301068
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Game didactiek"