Laden...
In het kort
Samenvatting
Elk kind leert zwemmen. Welke zwemslag het daarbij als eerste leert, is niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling en veiligheid in en rond het water staan voorop.
Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad geeft nog niet aan of het kind 'watersafe' is. Bijgevolg schept het een vals veiligheidsgevoel bij de ouders en bij het kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en de ontwikkeling van een alternatieve leerlijn drong zich op.
Baan Vier ontwikkelde deze volledig nieuwe leerlijn zwem- men in samenspraak met alle betrokken partijen in het zwemonderwijs.
Het louter kunnen overbruggen van een bepaalde afstand in het zwembad geeft nog niet aan of het kind 'watersafe' is. Bijgevolg schept het een vals veiligheidsgevoel bij de ouders en bij het kind. Een kritische kijk op de klassieke leerlijnen en de ontwikkeling van een alternatieve leerlijn drong zich op.
Baan Vier ontwikkelde deze volledig nieuwe leerlijn zwem- men in samenspraak met alle betrokken partijen in het zwemonderwijs.
In het kort
Elk kind leert zwemmen. Welke zwemslag het daarbij als eerste leert, is niet de belangrijkste vraag. Leer kinderen een techniek kiezen waarbij ze zich veilig en goed voelen. De motorische ontwikkeling...
Specificaties
Auteur
Filip Roelandt
Uitgever
Acco uitgeverij
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
100
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
15 september 2014
ISBN
9789033498329
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Een leerlijn zwemmen. Een theoretische beschouwing"