In het kort

Auteur: Marc Jegers
Taal: Nederlands
Pagina's: 166
Publicatiedatum: 24 februari 2017

Samenvatting

In dit werk worden de klassieke en moderne bedrijfseconomische theorieën met betrekking tot het managemement van ondernemingen voorgesteld. Onder meer productie, concurrentie, prijszetting, eigenaar-managerrelaties, corporate governance en financiering komen op een geïntegreerde wijze aan bod. In een eerste hoofdstuk wordt op basis van transactiekosten- en eigendomsrechtentheorieën een economische basis gelegd die kan doen begrijpen waarom ondernemingen in een markteconomie nodig zijn en kunnen blijven bestaan. Vervolgens komt de klassieke winstmaximaliserende onderneming aan bod, gevolgd door recentere inzichten die de interacties tussen eigenaars en managers centraal stellen. Het boek is gericht op geïnteresseerden in het fundamenteel denken over de werking van ondernemingen, met een basiskennis op het vlak van micro-economie en eenvoudige analytische technieken.

In het kort

In dit werk worden de klassieke en moderne bedrijfseconomische theorieën met betrekking tot het managemement van ondernemingen voorgesteld. Onder meer productie, concurrentie, prijszetting, eigenaar-m...

Specificaties

Auteur
Marc Jegers
Uitgever
BORGERHOFF & LAMBERIGTS
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
166
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
24 februari 2017
ISBN
9789057186127

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Economische analyse van de onderneming"

Elementen van boekhouden en analyse van de jaarrekeningen

Elementen van boekhouden en analyse van...

Marc Jegers
€ 30,00
Elementen van boekhouden en analyse van de jaarrekeningen

Elementen van boekhouden en analyse van...

Marc Jegers
€ 30,00
Oneerlijke handelspraktijken jegens consumenten

Oneerlijke handelspraktijken jegens cons...

D.W.F. Verkade
€ 81,50