Laden...
In het kort
Samenvatting
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer concrete, op het vakgebied gerichte insteek.
Bestaad uit deel 1 (ISBN 9789463448178) en deel 2 (ISBN 9789463449410), niet langer los beschikbaar.
In deel 1 wordt een referentiekader naar voren geschoven dat de concrete processen, variabelen en actoren in kaart brengt. Na het exploreren van drie dominante visies op leren en instructie – het behaviorisme, het cognitivisme en het constructivisme – worden die vervolgens verder uitgediept. Daarbij wordt de kaart getrokken van evidence-based benaderingen. Met andere woorden: onderzoek, zowel internationaal als in de Vlaams-Nederlandse context, is de basis om de relevantie van principes, opvattingen, tools en aanpakken te bespreken.
Onderwijskunde wordt naar voren geschoven als een ontwerpwetenschap. Dit wordt vooral duidelijk in deel 2 van het handboek. De visies op leren en instructie uit deel 1 worden doorgetrokken naar bepalende beslissingsmomenten bij het ontwerpen van instructie.
Het handboek is bijzonder actueel, boordevol recent onderzoek. Onderwijskunde is namelijk een levende wetenschap die niet alleen de praktijk beïnvloedt, maar ook het beleid en de aanpak van instructie op het mesoniveau. De lezer wordt ook geconfronteerd met de impact van onderwijskunde op formele en informele instructieaanpakken. Hierdoor komt leren en instructie in musea, volwassenenopleidingen, bedrijven, professionalisering enzovoort om de hoek kijken.
In het kort
Onderwijskunde als ontwerpwetenschap is een handboek met een zeer concrete, op het vakgebied gerichte insteek. Bestaad uit deel 1 (ISBN 9789463448178) en deel 2 (ISBN 9789463449410), niet langer los...
Specificaties
Auteur
Martin Valcke
Uitgever
Acco uitgeverij
Taal
Nederlands
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
17 januari 2019
ISBN
9789463790611
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Deel 1 en 2"