In het kort

Auteur: D.H. Maister
Taal: Nederlands
Pagina's: 63
Publicatiedatum: 1 januari 1998

Samenvatting

Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het een
objectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technische
kennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uitsluitend
een rationeel proces, maar eerder een emotioneel 'duet' dat wordt
uitgevoerd door de adviseur en zijn cliënt.

Als je niet leert de emoties van de cliënt te herkennen, ermee om te gaan en erop te reageren, zul je nooit een effectief adviseur worden. De vaststelling en diagnose van een probleem kan nooit plaatsvinden zonder de gevoeligheden, emoties en de politiek in de situatie van de cliënt in overweging te nemen.
De daad van advies geven valt of staat met een diep begrip voor de
betrokken persoonlijkheden, en met het vermogen het adviesproces aan te passen aan de betrokken personen.

In het kort

Veel professionals benaderen de taak van advies geven alsof het eenobjectieve, rationele oefening is die teruggrijpt naar hun technischekennis en expertise. Helaas is een advies geven bijna nooit uits...

Specificaties

Auteur
D.H. Maister
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
63
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
1 januari 1998
ISBN
9789052612850

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "De professionele adviseur"

Management van professionele organisaties

Management van professionele organisatie...

D.H. Maister
€ 62,95
Zorgvuldig ICT-gebruik

Zorgvuldig ICT-gebruik

€ 44,50
Belastingen en verzekeringen | combipakket

Belastingen en verzekeringen | combipakk...

€ 0,00
Overlevingsstrategie voor startups

Overlevingsstrategie voor startups

Tony Bree
€ 21,99