Laden...
In het kort
Samenvatting
Onderwijs is voortdurend in verandering. Veranderen – verbeteren en vernieuwen – zijn zowel bewuste ontwikkelkeuzes als onderdeel van de dagelijkse realiteit. Veranderkracht is cruciaal voor onderwijsorganisaties om mee te bewegen en richting te geven aan veranderingen die tot duurzame oplossingen en verbeteringen leiden.
In het boek ‘De grote vragen over onderwijsinnovatie’ zijn inzichten samengebracht die zijn gebruikt en ontwikkeld door het Lectoraat Organiseren van Verandering in Onderwijs in het Kenniscentrum Leren en Innoveren van de Hogeschool Utrecht. Verschillende thema’s rondom onderwijsinnovatie worden in een praktische context omschreven: de complexiteit van onderwijsveranderingen, de schommelingen in veranderenergie, het organiseren van verandering, de netwerkvorming ten behoeve van innovatie, de ‘agency’ van studenten en docenten, evidence informed veranderen en de rol van leiderschap in het omgaan met spanningen en paradoxen bij veranderingen. Het boek is geschreven voor de praktijk, op basis van onderzoek in de praktijk, vanuit wetenschappelijke denkkaders en is daarmee evidence-informed.
We hopen dat dit boek inspiratie biedt, handvatten en goesting geeft en de dialoog over en onderzoek naar onderwijsverandering verder op gang brengt.
In het kort
Onderwijs is voortdurend in verandering. Veranderen – verbeteren en vernieuwen – zijn zowel bewuste ontwikkelkeuzes als onderdeel van de dagelijkse realiteit. Veranderkracht is cruciaal voor onderwijs...
Specificaties
Auteur
Remco Coppoolse
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
192
Ondertitel
Op zoek naar meer verandergoesting
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
18 december 2024
ISBN
9789024468850
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "De grote vragen over onderwijsinnovatie"