Laden...
In het kort
Samenvatting
SERIE Hoger onderwijs reeks
De docent als coach in het hoger onderwijs
K. Scager, B..Thoolen
In het huidige onderwijs wordt van docenten meer verwacht dan inhoudelijke deskundigheid: zij zijn steeds vaker coach. Coach bij actief en zelfstandig leren, coach bij zelfreflectie en studieloopbaan-begeleiding, coach bij het bespreken van portfolio's en persoonlijke ontwikkelingsplannen.
Coachen van studenten is niet gemakkelijk. Hoe laat je studenten reflecteren? Wat doe je als studenten ongemotiveerd zijn? Hoe voer je een slechtnieuws-gesprek? Hoe stimuleer je evenwichtige participatie in groepsprocessen?
De docent als coach in het hoger onderwijs is bedoeld voor docenten, tutoren,, mentoren, studieloopbaanbegeleiders, werkgroepbegeleiders en scriptiebegeleiders die zich in onderwijssituaties bevinden waarin zij als coach fungeren.
De auteurs hebben hun jarenlange ervaring in het geven van trainingen aan docenten op het gebied van coaching omgezet in een compact boek. Het is een praktisch boek, bedoeld om docenten inzicht te geven in wat coaching inhoudt en welke vaardigheden nodig zijn om een goede coach te zijn. Daarnaast biedt het verschillende modellen en praktische tips die de docent kan toepassen in specifieke coachingssituaties, met zowel individuele studenten als groepen.
Kortom: een boek dat een bijdrage levert aan de ervaring dat coachen in het onderwijs zeer lonend is!
De docent als coach in het hoger onderwijs
K. Scager, B..Thoolen
In het huidige onderwijs wordt van docenten meer verwacht dan inhoudelijke deskundigheid: zij zijn steeds vaker coach. Coach bij actief en zelfstandig leren, coach bij zelfreflectie en studieloopbaan-begeleiding, coach bij het bespreken van portfolio's en persoonlijke ontwikkelingsplannen.
Coachen van studenten is niet gemakkelijk. Hoe laat je studenten reflecteren? Wat doe je als studenten ongemotiveerd zijn? Hoe voer je een slechtnieuws-gesprek? Hoe stimuleer je evenwichtige participatie in groepsprocessen?
De docent als coach in het hoger onderwijs is bedoeld voor docenten, tutoren,, mentoren, studieloopbaanbegeleiders, werkgroepbegeleiders en scriptiebegeleiders die zich in onderwijssituaties bevinden waarin zij als coach fungeren.
De auteurs hebben hun jarenlange ervaring in het geven van trainingen aan docenten op het gebied van coaching omgezet in een compact boek. Het is een praktisch boek, bedoeld om docenten inzicht te geven in wat coaching inhoudt en welke vaardigheden nodig zijn om een goede coach te zijn. Daarnaast biedt het verschillende modellen en praktische tips die de docent kan toepassen in specifieke coachingssituaties, met zowel individuele studenten als groepen.
Kortom: een boek dat een bijdrage levert aan de ervaring dat coachen in het onderwijs zeer lonend is!
In het kort
SERIE Hoger onderwijs reeksDe docent als coach in het hoger onderwijsK. Scager, B..ThoolenIn het huidige onderwijs wordt van docenten meer verwacht dan inhoudelijke deskundigheid: zij zijn steeds vake...
Specificaties
Auteur
Karin Scarger
Uitgever
Noordhoff
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
85
Ondertitel
in het hoger onderwijs
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
14 november 2006
ISBN
9789001700188
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "De docent als coach"