In het kort

Auteur: Frank Peters
Taal: Nederlands
Pagina's: 138
Publicatiedatum: 27 november 2018

Samenvatting

Iedereen krijgt zakelijk of privé wel eens te maken met een crisissituatie. En dan telt eigenlijk niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd, maar hoe je vandaag omgaat met deze crisissituatie. In dit social media tijdperk zijn de responstijden bij crisis teruggelopen van 24 uur naar 24 minuten. En soms moet het zelfs nog sneller. Je bent kwetsbaarder geworden dan ooit het geval was. Want de omgeving oefent steeds meer druk uit. Het is feitelijk iedere dag ‘judgement day’. De omgeving is nu rechter, jury en beul tegelijkertijd. Social media hebben de wereld transparant gemaakt. Bovendien is stakeholderdruk -of zelfs volkswoede- nu eenvoudig te organiseren. Iedereen met een smartphone en Internettoegang is ‘journalist’ geworden en kan een organisatie, merk of persoon met een gerichte tweet direct onder druk zetten. Als er een crisis ontstaat dan verwacht de omgeving dat je opstaat, leiderschap toont en acteert. Maar beter nog is het om de regie in eigen hand te nemen en proactief te zijn in de crisiscommunicatie. Kies open voor de aanval en bepaal zelf het crisisbeeld. Dit vereist echter wel gedegen voorbereiding en mandaat, want anders ben je machteloos. Iedere crisis is weer anders, maar een aantal basisprincipes voor crisiscommunicatie geldt altijd. Dit boek biedt je 46 praktijklessen voor effectieve crisiscommunicatie, gebaseerd op 30 jaar crisiscommunicatie-ervaring. Doe er je voordeel mee en beschouw dit boek als jouw persoonlijke crisisadviseur. Niet alleen zakelijk, maar ook in jouw privéleven. Over de auteur Frank Peters is eigenaar van VIRTUS Communications. Hij is expert op het gebied van reputatiemanagement en crisiscommunicatie. Hij adviseert gerenommeerde ondernemingen, organisaties en bestuurders. Hij heeft al meerdere boeken geschreven, waaronder 'Mediatraining voor iedereen' (2017) en 'Spanning rond de boardroom'(2016, samen met Eric Heres).

In het kort

Iedereen krijgt zakelijk of privé wel eens te maken met een crisissituatie. En dan telt eigenlijk niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd, maar hoe je vandaag omgaat met deze crisiss...

Specificaties

Auteur
Frank Peters
Uitgever
Futuro Uitgevers B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
138
Ondertitel
46 praktijklessen voor het managen van de reputatie in crisistijd
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
27 november 2018
ISBN
9789492939173

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Crisiscommunicatie voor iedereen"

Grensoverschrijdend gedrag en de rol voor commissarissen en toezichthouders

Grensoverschrijdend gedrag en de rol voo...

Frank Peters
€ 34,50
Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders

Reputatiemanagement voor commissarissen...

Frank Peters
€ 34,50