In het kort

Auteur: James Veenhoff
Taal: Nederlands
Pagina's: 200
Publicatiedatum: 11 januari 2022

Samenvatting

James is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de leidende spelers op het gebied van 'co-creatie'. Met klanten als HEMA, Heineken, KLM, Shell, Eneco, Rabobank, WWF en de Gemeente Amsterdam wordt gewerkt aan opmerkelijke innovaties, altijd vanuit de filosofie 'Business as a force for Good'. In de jaren direct na zijn studies Bedrijfskunde (Nijenrode) en Antropologie (VU Amsterdam) was hij betrokken bij spraakmakende merken en projecten in de mode-industrie (o.a. Evisu, Amsterdam International Fashion Week, Blue Blood, Ganbaroo, Hilfiger), maar de laatste 15 jaar richt hij zich primair op innovaties ten bate van onderwijs en de transitie (zowel economisch als maatschappelijk). In 2012 zette hij met verschillende toonaangevende jeansmerken (o.a. Levis, Gstar, Calvin Klein, Hilfiger, Kings of Indigo, Scotch & Soda) een opleiding tot duurzaam denim ontwikkelaar op: de Jean School. Deze MBO4 opleiding staat inmiddels internationaal zeer hoog aangeschreven: plek 99 in de wereldwijde ranking van modeopleidingen (dus boven menig HBO). Deze ambitieuze ontwikkel-aanpak is inmiddels door diverse ROC instellingen omarmd, met tientallen nieuwe MBO opleidingen als gevolg (in alle sectoren, van beauty en bewegen tot bouw en barpersoneel). Martijn Pater is een ervaren strateeg met meer dan 20 jaar ervaring. Hj is gericht op innovatie, co-creatie, smart cities, mobiliteit, duurzaamheid en strategieën met positieve impact. Hij is industrieel ontwerper, creatief denker en ondernemer. Martijn is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, een B Corp consultancy gevestigd in Amsterdam. Daarnaast is hij medeoprichter van smart city start-up Coding the Curbs en voorzitter van NDSM Energie - een unieke duurzame energiecoöperatie bestaande uit 60 bedrijven gevestigd te Amsterdam. Fronteer pioniert al meer dan 15 jaar op het gebied van co-creatie. Zij hebben een unieke positie - wereldwijd - met hun methodiek. Ze brengen de beste perspectieven in elke branche samen om potentieel te ontsluiten. Inmiddels hebben in 2.500 sessies 15.000 experts deelgenomen aan co-creatie sessies voor onder andere WWF, Rainforest Alliance, Heineken, Philips, Pon, de Gemeente Amsterdam en vele andere organisaties. Martijn vernieuwt ook graag organisaties. Bij Fronteer is cirkel-gebaseerd werken en holacratie inmiddels een sleutel om het menselijk potentieel in de organisatie te ontsluiten. In zijn vrije tijd heeft Martijn een eigen energieneutraal huis gebouwd en een carbon zeilboot gerestaureerd.

In het kort

James is medeoprichter van impact strategie bedrijf Fronteer, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de leidende spelers op het gebied van 'co-creatie'. Met klanten als HEMA, Heineken, KLM, Shell, E...

Specificaties

Auteur
James Veenhoff
Uitgever
Van Duuren Management B.V.
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
200
Ondertitel
Het co-creatie handboek voor veranderaars
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
11 januari 2022
ISBN
9789089655493

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Collaborate or Die"