In het kort

Auteur: Stephan Ummelen
Taal: Nederlands
Pagina's: 216
Publicatiedatum: 14 december 2023

Samenvatting

Veel bedrijven streven er niet langer naar zoveel mogelijk geld te verdienen. Stuk voor stuk claimen ze gedreven te worden door een maatschappelijke missie. Daarmee pogen ze antwoord te geven op een groeiende vraag naar betekenis van medewerkers en klanten.

Hoeveel van deze idealen zijn echt?
Hoeveel zijn bullshit?
En hoe maak je het onderscheid?

Betekenis & Bullshit doet een boekje open over hoe het gesprek over identiteit, zingeving, ethiek en organisatiecultuur ondergesneeuwd raakt door marketingdenken. Het resultaat? Organisaties beloven maatschappelijk van betekenis te zijn, maar stellen uiteindelijk teleur.

Gelukkig is er een alternatief. De verrassende inzichten en praktijkvoorbeelden in dit boek inspireren leidinggevenden én hun medewerkers om te kiezen voor minder bullshit in de zoektocht naar betekenisvol werk.

 

Stephan Ummelen leidde acht jaar een reclamebureau en kreeg genoeg van bullshit. Nu adviseert hij organisaties met zijn bureau Waardengedreven over identiteit, cultuur, ethiek en geloofwaardigheid in de betekeniseconomie.

 

 

“Als alle bedrijven dit boek lezen, dan leren ze ook de echte betekenis te onderscheiden van alle bullshit die soms uitgekraamd wordt. Echte betekenis, ook in de economie, kan namelijk niet zonder ons dienstbaar op te stellen naar al het leven om ons heen. Dat kan nooit, ik herhaal, nooit met bullshit, maar altijd vanuit en met betekenis.”

- Kees Klomp, spreker, schrijver, onderzoeker en aanjager van de betekeniseconomie

 

“Wie niet wordt aangesproken door dit boek, moet zich gaan afvragen wat hij/zij eigenlijk aan het doen is. Wie erdoor geprikkeld wordt, vindt voldoende suggesties om zelf aan het werk te gaan, op weg naar een waardengedreven organisatie die past in de betekeniseconomie van de toekomst.”

- Paul van Tongeren, filosoof en Denker des Vaderlands (2021-2023)

In het kort

Veel bedrijven streven er niet langer naar zoveel mogelijk geld te verdienen. Stuk voor stuk claimen ze gedreven te worden door een maatschappelijke missie. Daarmee pogen ze antwoord te geven op een g...

Specificaties

Auteur
Stephan Ummelen
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
216
Ondertitel
Zingeving en marketing in de betekeniseconomie
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
14 december 2023
ISBN
9789024458431

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Betekenis & bullshit"