In het kort

Taal: Nederlands
Pagina's: 98
Publicatiedatum: 31 januari 2008

Samenvatting

Een klacht is een uiting van onvrede of ongenoegen. De wijze waarop een rechtbank of een gerechtshof met een klacht omgaat, heeft invloed op de relatie tussen justitie en justitiabele. Het is daarom van belang dat de genoemde gerechten over een deugdelijke klachtenregeling beschikken. Sinds 1 januari 2002 is hierin voorzien, althans het bestuur van elk gerecht dient vanaf die datum voor een behoorlijke afhandeling schriftelijke klachten zorg te dragen en dan kan het zowel om de bejegening als om de bedrijfsvoering gaan. Dit deel van de Prinsengrachtreeks heeft tot onderwerp het klagen over rechters in het algemeen en meer in het bijzonder het klagen over raadsheren van de vijf gerechtshoven. Het klagen over rechters kent specifieke knelpunten die niet gelden ten aanzien van andere ambtenaren. Over die knelpunten gaat deze bundel.

In het kort

Een klacht is een uiting van onvrede of ongenoegen. De wijze waarop een rechtbank of een gerechtshof met een klacht omgaat, heeft invloed op de relatie tussen justitie en justitiabele. Het is daarom v...

Specificaties

Uitgever
Juridische Uitgeverij Ars Aequi
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
98
Ondertitel
klachtenregeling in de rechterlijke organisatie
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
31 januari 2008
ISBN
9789069169828

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Beklaagde hoven"

2025/2026

2025/2026

€ 96,75
AsserPacht

AsserPacht

€ 154,50
De Europese passie voor de gelijkheid van de burgers

De Europese passie voor de gelijkheid va...

J.W. Sap
€ 27,50