In het kort

Taal: Nederlands
Publicatiedatum: 22 juni 2017

Samenvatting

Verandermanagers kijken vaak nog te veel naar hun eigen 'beste' aanpak. Of die aanpak ook voor elke situatie de juiste is en hoe ze wordt onderbouwd, krijgt doorgaans onvoldoende aandacht, met als gevolg dat het percentage geslaagde veranderprojecten veel te laag blijft. Vooral de factor 'gedrag' blijft sterk onderbelicht, en dat terwijl maar liefst tachtig procent van de mislukte veranderprojecten wordt verklaard door gedragsfactoren. Organisatieverandering is allang niet meer uitsluitend een kwestie van projectmatig handelen, maar een totaalproces, waarin inhoudelijke, gedrags- en interventieaspecten met elkaar zijn verweven. Thema's als vertrouwen, zingeving en ethiek spelen daarbij een steeds belangrijkere rol. Nieuwe technologieën bieden bovendien allerlei tot nog toe ongekende mogelijkheden voor het vak. Het is duidelijk: veranderkunde-nieuwe-stijl vraagt om een integrale, evidence-based benadering. Dit boek doet daarvan verslag. Met het 'Basisboek Integrale Veranderkunde' geven de auteurs een breed, actueel, relevant en onderbouwd beeld van het vak Veranderkunde. Ze gebruiken een vijfstappenmodel dat als rode draad door het boek loopt: 1 Diagnose stellen 2 Visie en strategie bepalen 3 Ontwerpen en ontwikkelen 4 Implementeren 5 Evalueren en continueren 'Basisboek Integrale Veranderkunde' is een uitstekend naslagwerk voor de professional, maar in de eerste plaats een leerboek. Elk hoofdstuk bevat een samenvatting, leerdoelen, opdrachten en oefeningen. Bovendien kan de lezer aan de hand van een integrale case de opgedane inzichten over integraal veranderen toetsen. Prof. dr. Anton J. Cozijnsen en prof. ir. drs. Willem J. Vrakking dragen al decennialang bij aan de ontwikkeling van het vakgebied Veranderkunde. Hun expertise delen ze in diverse publicaties graag met iedereen die in de praktijk beroepsmatig betrokken is bij veranderprojecten. 'Basisboek Integrale Veranderkunde' is de opvolger van 'Basisboek Veranderkunde'.

In het kort

Verandermanagers kijken vaak nog te veel naar hun eigen 'beste' aanpak. Of die aanpak ook voor elke situatie de juiste is en hoe ze wordt onderbouwd, krijgt doorgaans onvoldoende aandacht, met als gev...

Specificaties

Auteur
Anton J. Cozijnsen
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Formaat
Hardcover
Publicatiedatum
22 juni 2017
ISBN
9789462761988

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "Basisboek Integrale Veranderkunde"

Talentenkaartjes volwassenen (nieuwe editie)

Talentenkaartjes volwassenen (nieuwe edi...

Luk Dewulf
€ 19,99
Basisboek Marketing | combipakket

Basisboek Marketing | combipakket

€ 0,00
Marketingcalculaties | combipakket

Marketingcalculaties | combipakket

€ 0,00