Laden...
In het kort
Samenvatting
In het relatief jonge onderzoek naar autisme worden telkens meer lagen gevonden van waaruit je autisme zou kunnen verklaren naar oorsprong, oorzaak en evolutie. Voor onderwijsprofessionals betekent dit: beseffen dat er geen eenduidige werkwijze is. Het is belangrijk dat je zicht krijgt op die verschillende lagen, En dat je beseft dat mensen met autisme meer zijn dan alleen hun autisme. In samenwerking met de leerling kun je de beeldvorming van de leerling inzetten als vertrekpunt in de onderwijsleersituatie.
Ilonka van der Sommen bespreekt aan de hand van 'transparanten' hoe je bij leerlingen met autisme van beeldvorming tot begeleiden kunt komen. Wat komt erbij kijken en welke tools zijn voor jou ondersteunend?
In deze TIBtool geeft ze praktische handreikingen die als basis kunnen dienen en de samenwerking tussen leerling,leerkracht en begeleider kunnen versterken.
Ilonka van der Sommen is docent in de Master EN bij FontysOSO. Zij is autismespecialist, studie- en onderzoeksbegeleider. Tevens is zij coördinator van de practitioner autisme en zet zij storytelling in bij lezingen en workshops. Ilonka is medeorganisator van de Inservice.
In het kort
In het relatief jonge onderzoek naar autisme worden telkens meer lagen gevonden van waaruit je autisme zou kunnen verklaren naar oorsprong, oorzaak en evolutie. Voor onderwijsprofessionals betekent di...
Specificaties
Auteur
Ilonka Sommen
Uitgever
Convoy Uitgevers BV
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
100
Ondertitel
9 aanraders
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
3 april 2018
ISBN
9789463170949
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Autisme, samen aan de slag!"