Laden...
In het kort
Samenvatting
Handvatten om op een waarderende manier mensen te helpen in hun ontwikkeling en verandering.
Appreciative inquiry (waarderend onderzoeken) is een krachtige manier om groepen, teams en organisaties zelf hun verandering en ontwikkeling te laten vormgeven. Alle betrokkenen onderzoeken samen wat er te waarderen is. Wat zijn de successen? Wat is de gewenste toekomst? En wat werkt al in de goede richting?
Dit boek biedt een scala aan werkvormen om appreciative inquiry toe te passen in teams en organisaties. Voor elke stap van het proces zijn er verschillende interventies en manieren om ermee aan de slag te gaan, van creatieve vormen tot waarderende gesprekken. Daarnaast legt het boek de basis van appreciative inquiry uit: de onderliggende principes en de 6V-cirkel.
Appreciative Inquiry biedt trainers, coaches en veranderaars praktische werkvormen om op een constructieve, waarderende manier mensen te helpen in hun ontwikkeling en verandering.
Matthijs Steeneveld is organisatiepsycholoog, trainer en adviseur. Hij werkt op basis van positieve psychologie, appreciative inquiry, sterke kanten, psychologisch kapitaal en mindfulness. Naast het begeleiden van verandertrajecten in teams en organisaties leidt hij professionals op. Ook is hij een veelgevraagd spreker. Hij heeft meerdere boeken over positieve psychologie geschreven en is redactielid van het Tijdschrift Positieve Psychologie.
In het kort
Handvatten om op een waarderende manier mensen te helpen in hun ontwikkeling en verandering. Appreciative inquiry (waarderend onderzoeken) is een krachtige manier om groepen, teams en organisaties zel...
Specificaties
Auteur
Matthijs Steeneveld
Uitgever
Koninklijke Boom Uitgevers
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
144
Ondertitel
Waarderende werkvormen voor trainers, teamcoaches en veranderaars
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
1 mei 2020
ISBN
9789024428762
Wij helpen je graag!
Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.
Misschien vind je deze boeken ook leuk...
Leuk om te lezen naast "Appreciative Inquiry"