In het kort

Auteur: John Smal
Taal: Nederlands
Pagina's: 248
Publicatiedatum: 16 februari 2021

Samenvatting

• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen; • geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden; • optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen. Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld. Dit boek biedt een systematisch en duidelijk overzicht van het type calculaties dat op het NIMA A-examen aan de orde kan komen. Het boek legt de basis voor vaardigheden als marketingcalculaties, productcalculaties, prijscalculaties, distributiecalculaties en reclamecalculaties. Commerciële calculaties 1 is zeer populair vanwege de heldere opgaven, de begrijpelijke uitleg en de vele praktijkvoorbeelden. Het boek focust op de rekentechniek van de sommen; de context in de marketingtheorie en -praktijk is buiten beschouwing gelaten. Daarom is het wenselijk om aanvullende studieboeken in te zetten. In deze nieuwe, achtste editie zijn alle opgaven opnieuw doorgerekend en waar nodig aangepast en geactualiseerd voor wat betreft de jaartallen en btw-percentages. De formulering van de vraagstelling is op diverse plekken aangepast en de theorie en de voorbeelden in de hoofdstukken 3 t/m 13 zijn waar nodig aangescherpt. Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns) Commerciële calculaties 1 is een geschikt basisboek voor opleidingen als Commerciële Economie, Ondernemerschap en Retail Management en NIMA A. Het boek is in te zetten vanaf de propedeusefase. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsvragen, kennisclips en uitwerkingen bij het boek. Voor docenten staan er een opgavengenerator en de uitwerkingen. Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats. Martin van der Sluis is onder andere als docent verbonden aan de InterCollege Business School (opleiding Bedrijfskunde). Daarnaast is hij als trainer/docent aan NCOI verbonden en ontwikkelt hij al jarenlang opdrachten, cases en examens voor NIMA en NCOI. John Smal † trad na zijn studie economie in dienst bij het United Nations Development Programme van de Verenigde Naties. Hij werkte drie jaar als adviseur in Nepal met als opdracht het oprichten van een afdeling statistiek bij het Ministerie voor Huisvesting en Ruimtelijke ordening. Daarna was hij in Nederland onder andere werkzaam als marktonderzoeker en docent marketing bij verschillende instituten. Smal was auteur van verscheidene boeken over marketing.

In het kort

• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen; • geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden; • optimale voorbereiding op he...

Specificaties

Auteur
John Smal
Uitgever
Noordhoff
Taal
Nederlands
Aantal pagina's
248
Formaat
Paperback
Publicatiedatum
16 februari 2021
ISBN
9789001749941

Wij helpen je graag!

Kom je er niet direct uit? Wij helpen je graag met al jouw vragen.

Misschien vind je deze boeken ook leuk...

Leuk om te lezen naast "1"

Marketing Kernstof opgaven

Marketing Kernstof opgaven

John Smal
€ 60,95
Welzijn kind en jongere

Welzijn kind en jongere

€ 0,00
Kraambezoek & babyborrel - Gastenboek

Kraambezoek & babyborrel - Gastenboek

ZNU
€ 19,95